Umów się na jazdę próbną
Umów się na przegląd
Finansowanie - oblicz ratę
Konfiguruj swoją Toyotę

Im twardszy, tym lepszy

40 lat Toyoty w Rajdach Dakar

Przesuwanie granicy własnych możliwości

Zespół TOYOTA GAZOO Racing jest zdeterminowany, aby przekraczać kolejne granice w tworzeniu jeszcze lepszych samochodów. Ekstremalnie wymagające warunki towarzyszące sportom motorowym pozwalają konstruować i testować nowe rozwiązania. Spośród wszystkich wyścigów na świecie Rajd Dakar jest szczególny, gdyż zwycięstwo jest uzależnione nie tylko od prędkości, ale także jakości i wytrzymałości. Toyota posiada niezwykłą historię startu w tych rajdach.
/

Ekstremalne zaufanie

Przejechanie 9000 kilometrów w dwa tygodnie sprawia, że Rajd Dakar jest najbardziej wymagającym testem dla samochodu, jaki można sobie wyobrazić. Połączenie wspinaczki po wydmach, przejazdu przez rwące rzeki oraz szybkich odcinków sprawia, że każdy aspekt auta zostaje wystawiony na próbę. W tego typu warunkach zaufanie jest kluczowe. Dlatego właśnie auta Toyoty są najczęściej wybierane przez zawodników startujących w tym morderczym wyścigu.
 


'W 2016 roku 42,4% samochodów, które dojechały do mety stanowiły Toyoty'.

 

Gorące wiadomości

Hilux: niezniszczalny od 50 lat

Wielu producentów tworzy materiały przedstawiające „prawdziwe wyzwania”, które podejmują ich auta i chwali się nimi na YouTube. Hilux nie musi nikomu nic udowadniać. Przez 50 lat przeszedł wystarczająco wiele testów w najbardziej ekstremalnych warunkach na całym świecie, by zasłużyć sobie na miano niezniszczalnego auta.

Dowiedz się więcej

Toyota Hilux Dakar

Toyota : Rajd Dakar : Hilux - Ikona
Ulepszone niezależne tylne zawieszenie ze skokiem powiększonym o 12%
Toyota : Rajd Dakar : Hilux - Ikona
Silnik V8 umieszczony centralnie
Toyota : Rajd Dakar : Hilux - Ikona
Napęd na wszystkie koła
Toyota : Rajd Dakar : Hilux - Ikona
Zredukowana masa
/

Zespół

Toyota po raz pierwszy uczestniczyła w Rajdzie Dakar w 2012 roku. W przyszłorocznej edycji ekipa Toyota GAZOO Racing będzie ścigać się w trzech samochodach. Zupełnie nowa Toyota Hilux oferuje wiele mechanicznych usprawnień, które przełożą się na lepsze osiągi podczas wyścigu. Przetestowany na odcinku 3000 kilometrów nowy model łączy legendarną niezawodność i wytrzymałość z precyzją prowadzenia, co według zespołu jest idealnym przepisem na sukces.

/
#304

Kierowca: Giniel De Villiers

Kraj: RPA

Osiągnięcia:  7 razy na podium 1 zwycięstwo (2009)

Ciekawostki: Giniel znalazł się poza pierwszą dziesiątką Dakaru tylko raz (2007)
/
#304

Kierowca: Dirk Von Zitzewitz

Kraj: Niemcy

Osiągnięcia: Pierwszy Rajd Dakar - 1997, 1 zwycięstwo (2009)

Ciekawostki: Dirk ścigał się po raz pierwszy w Dakarze na motocyklu (1997)
/
#301

Kierowca: Nasser Al Attiyah

Kraj: Katar

Osiągnięcia: 2 zwycięstwa (2011 & 2015)

Ciekawostki: Nasser jest Olimpijczykiem uhonorowanym brązowym medalem w strzelectwie skeet
/
#301

Kierowca: Mathieu Baumel

Kraj: Francja

Osiągnięcia: 1 zwycięstwo (2015)

Ciekawostki: Mathieu is a 6-time champion in a variety of motorsport categories
/
#309

Kierowca: Bernard Ten Brinke

Kraj: Holandia

Osiągnięcia: Siódme miejsce

Ciekawostki: Bernard jest właścicielem firmy produkującej kuchnie
/
#309

Kierowca: Michel Périn

Kraj: Francja

Osiągnięcia: 3 zwycięstwa (1994,1995,1996)

Ciekawostki: Michel jest od 1984 roku profesjonalnym nawigatorem

Przewodnik po rajdzie Dakar 2018

Toyota : Rajd Dakar : +500 zawodników 60 narodowości - Ikona
+500 zawodników z 60 krajów
Toyota : Rajd Dakar : 10 000 kilometrów do pokonania - Ikona
10 000 kilometrów do pokonania
Toyota : Rajd Dakar : 10 edycja w Południowej Ameryce - Ikona
10 edycja w Południowej Ameryce
Toyota : Rajd Dakar :  15 dni wyścigów - Ikona
15 dni wyścigów

Historia wyścigów

Thierry Sabine zorganizował pierwszy Rajd Dakar w 1978 roku. Wyścig przez pustynię pozwalał startować w każdym rodzaju pojazdu dopóki był on wyposażony w silnik i koła. W 2008 roku Rajd został odwołany z powodów bezpieczeństwa, a w następnym roku przeniesiono go do Południowej Ameryki. Miejsce może być inne, ale nazwa i duch wyzwania pozostały bez zmian.
 

Przebieg trasy

Rajd Dakar 2018 to 5000 kilometrów odcinków specjalnych oraz 4000 odcinków pośrednich łączących trasę. Siedem z czternastu etapów rajdu odbędzie się poza drogą lub na pustyni, sprawiając, że będzie to jeden z najtrudniejszych wyścigów w historii.
Podczas swojej 40. edycji, a dziesiątej odbywającej się w Ameryce Południowej, Rajd Dakar wraca do Peru. Zawodnicy wystartują z Limy już 6 stycznia. Po serii odcinków specjalnych na wydmach zespoły przejadą 12 stycznia do Boliwii, gdzie czekają ich dwa etapy górzyste, po których odwiedzą północną Argentynę docierając wreszcie na linię mety w Córdobie 20 stycznia.  
/

Dowiedz się więcej o TOYOTA GAZOO Racing

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia, dowiedz się więcej.

Zapewniają bezpieczeństwo na stronach Toyoty i podstawową funkcjonalność.

Ulepszają działanie usług, które oferujemy, umożliwiając analitykę, monitoring, wyświetlanie okien z kwestionariuszami i poprawę wydajności.

Umożliwiają zapamiętywanie danych logowania oraz innych wyborów dokonywanych przez użytkownika na stronie.

Pozwalają cieszyć się pełną funkcjonalnością, zapamiętują odwiedzone strony oraz umożliwiają wyszukiwanie usług w Twojej lokalizacji. Zaznaczenie tej opcji skutkuje wyświetlaniem lepiej dopasowanych reklam na stronie Toyoty i poza nią.