1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota najpopularniejszą marką w Polsce trzeci rok z rzędu
03-01-2023

Toyota najpopularniejszą marką w Polsce trzeci rok z rzędu

Corolla najczęściej rejestrowanym samochodem 2022 roku
2022 rok, podobnie jak dwa wcześniejsze, Toyota zakończyła jako lider polskiego rynku. Udział marki w sprzedaży nowych aut osobowych wyniósł 17,6%. Od stycznia do grudnia polscy klienci zarejestrowali 73 862 samochody Toyoty. Jest to o 75% więcej niż marka zajmująca drugie.

„Nasza firma doskonale radzi sobie w kryzysowych sytuacjach. W covidowym 2020 roku potrafiliśmy utrzymać sprzedaż, gdy inni wysyłali swoje zespoły na przymusowe urlopy i wprowadzali lockdown. W kolejnym, 2021, gdy światowym rynkiem targały zakłócenia dostaw i braki podzespołów, u nas można było część modeli kupić od ręki. W 2022 roku, gdy rynek opanowała inflacja i paraliżował strach przed wojną w Ukrainie, nasze zespoły potrafiły utrzymać dostępność aut oraz zagwarantować dobre ceny” – podkreślał Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe.

„Kluczem do sukcesu były przede wszystkim dwie kwestie. Po pierwsze, wysoka elastyczność naszego zespołu gotowego szybko wprowadzać nowatorskie zmiany, takie jak platforma internetowej sprzedaży w 2020 roku czy gwarancja ceny w 2021 roku. Drugim czynnikiem było utrzymanie za szelką cenę dostępności aut naszpikowanych najnowszymi technologiami. Dlatego w 2023 rok wchodzimy z dużym optymizmem” – zaznaczył Jacek Pawlak.

Tylko w grudniu 2022 roku klienci Toyoty w Polsce zarejestrowali 6981 samochodów osobowych (+3%). Zapewniło to marce pierwsze miejsce na rynku i dużą przewagę nad konkurencją. Do osób prywatnych trafiły 2333 samochody, aż o 12% więcej niż w grudniu 2021 roku. Udział Toyoty w tej części rynku wzrósł rok do roku do 23,5%. Firmy zakupiły w minionym miesiącu 4648 aut Toyoty.

Corolla i Yaris najchętniej wybieranymi modelami

W 2022 roku najpopularniejszym samochodem osobowym w Polsce była Corolla. W tym czasie salony marki opuściło 21 371 egz. tego modelu, w większości z napędem hybrydowym. Corolle stanowiły ponad 1/4 nowych aut Toyoty zarejestrowanych w ciągu roku. Udział kompaktowej Toyoty w segmencie wyniósł 28,8%, zaś w całym rynku aut osobowych – 5,1%. Gdyby Corolla była odrębną marką, zajmowałaby siódme miejsce w Polsce.

Drugim najchętniej wybieranym autem osobowym w kraju była Toyota Yaris. Samochód Roku 2021 ponownie zajął pozycję wicelidera, notując 12 478 rejestracji. Na szóstym miejscu pod względem popularności uplasowała się Toyota RAV4 (10 580 egz.), na dziewiątym – Yaris Cross (9033 egz.), na dziesiątym – Toyota C-HR (8018 egz.).

Corolla, Yaris i Toyota C-HR były też liderami w swoich segmentach. Z kolei takie modele, jak Aygo X (2836 egz.), Yaris Cross (9033 egz.) i RAV4 (10 580 egz.), zajęły drugie miejsca w segmentach. Highlander był trzecim najchętniej wybieranym dużym SUV-em (1828 egz.).

Jeśli przyjrzymy się danym z grudnia 2022 roku, zobaczymy, że samochody Toyoty zajęły trzy pierwsze miejsca. Corolla zanotowała 1769 rejestracji, Yaris – 1394, a Yaris Cross – 1275. Z salonów wyjechały też 854 egz. RAV4 i był to siódmy najlepszy wynik w kraju oraz najwyższy w segmencie D-SUV. Najpopularniejsze w segmencie A w grudniu było także Aygo X (354 egz.). Corolla Cross zajęła drugie miejsce w segmencie C-SUV (448 egz.).

Pojazdy użytkowe

Najpopularniejszym kompaktowym vanem w Polsce była Toyota PROACE CITY. W 2022 roku zarejestrowano 3973 egz. tego modelu, o 1800 egz. więcej niż w przypadku drugiego najczęściej wybieranego vana. Udział PROACE CITY w segmencie wyniósł 21,2%. W grudniu zarejestrowano 442 egz. tej użytkowej Toyoty.

Drugim najczęściej wybieranym vanem średniej wielkości również był model Toyoty – PROACE. W 2022 roku zarejestrowano 2639 egz. tego użytkowego furgonu, a jego udział w segmencie wyniósł 17,2%. W grudniu do klientów trafiło 207 egz., co także jest drugim najlepszym wynikiem w klasie.

Hilux w grudniu był najpopularniejszym pick-upem. W tym czasie salony marki opuściło 79 egz. tego modelu. Roczny wynik 924 rejestracji sytuuje Hiluxa na drugiej pozycji w segmencie z udziałem na poziomie 33,7%.